توضیحات کاره

این کاره مخصوص افزادیست که برای کسب و کار اینترنتی خود هدف های مشخصی تعیین کرده اند. اگر شما جز این دسته از افراد نیستید این کاره به درد شما نمی خورد.

 

*با استفاده از قیف های گوگل آنالیتیکس خیلی بهتر دیده شوید*

به تازگی گوگل آنالیتیکس بخش های جدید خود را به آپدیت های خوبی به روز کرده است. در این کاره قصد داریم تا با بهره گیری از قابلیت های شگفت انگیز گوگل آنالیتیکس ایرادات موجود در فرآیند سفر و تجربه مشتری در سایت شما را پیدا کنیم. مهم نیست سایت شما فروشگاهی، خدماتی یا اطلاع رسانیست اما مهم این است بدانید رفتار کاربر در سایت شما چیست و چه زمانی و به چه دلیلی کاربر از سایت شما خارج شده است و یا اگر فروشگاه اینترنتی دارید چه زمانی  و به چه دلیلی کاربر تصمیم به خروج از فرآیند فروش گرفته است  و تصمیم گرفته تا از قیف فروش شما خارج شود. حال اگر نمی دانید دقیقا در این کاره چه چیزی ارائه می شود و اگر نمی دانید قیف فروش چیست ادامه توضیح این کاره را بخوانید تا کامل با این مفهوم قدرمتمند دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. در واقع با در این کاره تلاش خواهیم کرد نرخ تبدیل سایت شما را بهبود ببخشیم. یعنی درصد بیشتری از مشتریان یا کاربران بالقوه را به کابران و مشتریان بالفع (مشتریان و کاربران فعال در سایت) تبدیل کنیم. اما چطور می توانیم این کار را انجام دهیم:

برای تحقق این هدف ما از ابزار های قدرتمند funnel tracking  گوگل آنالیتیکس بهره می بریم. ما با استفاده از این ابزار با درک نقطه تزلزل مشتری در سایت، فرآیند سفر و تجربه مشتری را بهینه می کنیم و متوجه می شویم که مشتری در چه زمانی از قیف فروش شما خارج می شود. از آنجایی که شاید با مفهوم قیف فروش آشنا نباشید در ادامه به معرفی قیف هعای فروش خواهیم پرداخت:

قیف یا funnel در گوگل آنالیتیکس چیست و چه اهمیتی دارد؟

همانطور که می دانید هر وب سایتی برای بازدید کنددگان خود یک هدف تعیین می کندو کاربران وب سایت باید از ابتدا تا انتهای فرآیند تحقق آن هدف از مسیر های مشخصی عبور کنند. قیف های گوگل آنالیتیکس این فرآیند که همان فرآیند سفر مشتری است را طی می کنند تا ما بتوانیم با زیر نظر گرفتن اطلاعات و آماری که از این قیف ها به دست می آید وب سایت را بهینه کنیم تا به تحقق هدف اصلی سایتتان نزدیک شوید.

در زیر مثالی از راه اندازی یک قیف فروش برای یک فروشگاه اینترنتی برای شما خواهم زد تا با این مفهوم حیرت انگیز و درآمدزا بیشتر آشنا شوید:

هنگامی که یک مشتری بالقوه( مشتری که احتمال خرید از سایت شما را دارد) وارد سایت شما می شود، احتمالا اقداماتی مشابه موارد زیر را انجام خواهد داد:

1- به صفحه اصلی سایت شما وارد می شود.

2- به صفحه دسته بندی یا جستجوی محصول می رود.

3- از یکی از محصولات بازدید می کند و آن را به سید خرید خود اضافه می کند.

4- وارد برگه سبد خرید می شود.

5- فرآیند درج اطلاعات و اتمام خرید را طی می کند.

6-صفحه تایید پرداخت را مشاهده می کند

مراحلی که برایتان شرح دادیم مراحل یک قیف فروش در یک فروشگاه اینترنتی مورد مطالعه ما است که در حال گرفتن اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل بهتر آن هستیم. این مراحل برای هر سایت فروشگاهی، خدماتی ، تفریحی ، و.. دیگری متفاوت است. و این مراحل پس از مشورت از مدیر سایت و تحقیق در خصوص خواسته ایشان تبیین می شود. 

اما ما برای شما چه خواهیم کرد:

در این کاره پس  از بررسی کنسول گوگل انالیتیکس شما و آشنایی مختصری با مخاطبین شما، پس از همفکری با شما در خصوص اهداف مورد نظرتان در سایت، یک یا چند هدف برای سایت شما در نظر می گیریم و این هدف ها را از طریق کنسوا گوگل آنالیتیکس به این سیستم رهیابی معرفی خواهیم کرد و مراحل قیف وار را هم به عنوان هر مرجله از فرآِیند درج خواهیم کرد.

از آنجاییکه تنوع قیف های مورد استفاده در گوگل آنالیتیکس بسیار متفاوت است حتما نیاز با ارائه توضیحات کامل در خصوص اهداف و .. سایت شما می باشد. در نهایت پس از مشخص کردن این اهداف در گوگل آنالیتیکس و معرفی مسیر رسیدن به این اهداف، مدت زمانی را به گوگل آنالیتکس فرصت می دهیم ( حدودا یک هفته) تا نتیجه مورد نظر را از کاربران برای ما جمع آوری کند.

پس از به دست آوردن این اطلاعات فرصت تحلیل آن ها را به دست می آوریم و نقاط ضعف و قوت سایتتان را مورد بررسی قرار میدهیم. به طور مثال : متوجه می شویم که بیشترین ترافیک موثر( کسانی که خرید می کنند) در سایت پس از مشاهده یکی از برگه های خاص سایت اتفاق می افتد یا متوجه می شویم پس از شروع فرآیند خرید در مرحله تکمیل فرم مشتری از این خرید انصراف داده است. پس از این موارد صفحات معرفی شده توسط پنل را بررسی و به رفع ایرادات سایت شما می پردازیم. این اتفاق ممکن است به دلیل درج یک لینک در صفحه مورد نظر باشد ، به طور مثال ممکن است فرآیند خروج مشتری از قیف خرید به دلیل این باشد  که یک آیکون، عبارت ، کلمه ، بنر یا .. حواس او را پرت کرده است، پس با استفاده از رهگیری آنالیتکس می توانیم این موارد را با هم رفع کنیم.

حال اگر از این سرویس فوق هوشمند و حرفه ای گوگل آنالیتیکس خوشتان آمد اما هنوز با مفهوم آن غزیبه هستید می توانید در قسمت سوال از فروشنده برای آگاهی بیشتر با من در ارتباط باشید. تلاش خواهم کرد بیشتر پیام ها در همان روز پاسخ دهم. 

به عنوان کمک به کسب و کارهای شما، اگر گوگل آنالیتیکس روی سایت شما راه اندازی نشده بود من به شکل رایگان پس از سفارش این کاره سایت شما را در آنالیتیکس ثبت خواهم کرد. با آنکه فرآیند ثبت سایت شما در آنالیتکس در یک روز انجام می شود اما برای رضایت خاطر شما مدت زمان انجام پروژه را یک هفته در نظر می گیریم تا از حصول نتایج لازم اطمینان پیدا کنیم. پس از یک هفته من گزارشات لازم برای تقویت سایتتان به  همراه اطلاعات آنالیتکس را برایتان ارسال خواهم کرد. در طول این مدت هم می توانید تمامی سوالتتان را در خصوص سئو و بهینه سازی وب سایت از من بپرسید و سعی می کنم سوالاتتان را هم در همان روز پاسخ بدهم. 

در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام قبل از ثبت سفارش با من در ارتباط باشید

مشتری بعد از انجام سفارش، به طور مشخص موارد زیر را تحویل خواهد گرفت:

 

یک فایل ورد از گزارشات تهیه شده از گوگل آنالیتکیس و قسمت goals  یا اهداف به همراه پیشنهادات رفع ایرادات احتمالی و تقویت نقاط قوت.

    مرور جزئیات و ثبت درخواست پروژه اختصاصی

    قیمت پایه  برای  تعیین یک هدف سایت در گوگل آنالیتیکس 7 روز 1,000,000 تومان
    سایر خدمات اختصاصی (نیازمند بررسی)   توافقی
    ثبت سفارش برای این کاره فقط از طریق پروژه اختصاصی ممکن است.