توضیحات کاره

تخصص من در فلسفه در ویراستاری به کمک من آمده و موجب شده، به ویژه در بحث ویرایش محتوایی و زبانی، با تسلط بیشتری به ویرایش متون (صوری و محتوایی، فنی و زبانی) بپردازم. همچنین زمینه و وسعت مطالعاتی به من امکان داده در حوزه های متنوعی کار کنم.
به سبب آشنایی با زبان انگلیسی و فنون ترجمه، ویرایش متون ترجمه شده و تطبیق آن با متن اصلی را به طور تخصصی انجام می دهم.
قیمت گذاری با توجه به سختی و آسانی متون، میزان کار انجام شده و توافق طرفبن خواهد بود. عمدتاً قیمت پایه برای ویراستاری هر صفحه، با استاندارد 250 کلمه، متون فارسی مبلغ 5000 تومان و متون ترجمه شده از انگلیسی به فارسی که نیازمند تطبیق با متن اصلی یا کار بیشتری هستند (بسته به تخصصی بودن یا نبودن و سختی کار)، از صفحه ای 10000 تومان به بالا خواهد بود.

 

نمونه:

 

قبل از ویرایش

معلم یا دوست؟

بلوک سیتی  یک شهرک کارخانه‌ای کوچک در شمال ایالت نیویورک است که به لطف صنعت ابزار و قالب‌اش  شناخته شده است. خانواده‌هایی که در بلک‎سیتی زندگی می‌کنند نسل دوم و سوم آمریکایی‌هایی هستند که به دستاوردها و سبک زندگی خود که بر شهرک حک کرده‌اند، افتخار می‌کنند. یکی از افتخارات آنها دبیرستان بلوک سیتی است که شهرتی در داشتن یکی از بهترین تیم‌های فوتبال مدارس در کشور برای خود دست و پا کرده است. دانش‌آموزانی که در تیم اول فوتبال دانشکده بازی می‌کنند از شهرت و امتیازات زیادی برخوردارند که ملازم موفقیت‌های تیم است. آنها وضعیت خوبی از جنبه زندگی اجتماعی در شهرک دارند چرا که هم هواداران هم‌سال و هم بزرگسالشان که تعداشان نیز زیاد است، به آنها اعتماد به نفس زیادی می‌بخشند.

ران نلسون  مربی فوتبال مردی جوان، خوشتیپ و بیست و هفت سال سن دارد که همان سال فارغ‌التحصیلی از کالج، استخدام شد. آقای نلسون فارغ‌التحصیل بلوک سیتی است و یک هافبک ستاره در تیم اول دانشگاه در کل دوران دبیرستان بود. در دوره تصدی‌اش به عنوان مربی او سنت برنده شدن در مدرسه را نهادینه کرد. آقای نلسون یک مربی پر شور و شوق است و با بسیاری از دانش‌آموزان رابطه خوبی دارد. آنها معمولاً دنبال مشورت با او در مورد انواع مشکلات از نمره گرفته تا روابط دوستانه خود هستند. آقای نلسون همچنین به بازیکنان فوتبال جوانان و بزرگسال برای انتخاب کالج و برنامه‌های ورزشی کمک می‌کند و بسیاری از فوتبالیست‌های بلوک سیتی برای دانشگاههای معروف کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده‌اند.

سال گذشته، یک گروه منتخب بازیکنان فوتبال، معروف به «حلقه مخفی » خیلی با آقای نیلسون صمیمی شدند. آنها معمولاً روزهای شنبه و شب‌های وسط هفته را در خانه او می‌گذراندند و بازی‌های فوتبال را از تلویزیون نگاه کرده و یا حول موضوعات اجتماعی بحث می‌کردند. در این جمعها مربی نیلسون به بچه‌ها توجه بیشتری نسبت به مدرسه می‌شود.

سخنانی در اداره و میان برخی از افراد دانشکده در مورد مناسب بودن روابط نلسون با این دانش‌آموزان مطرح شد. شایعات حاکی از این بودند که وقتی دانش‌آموزان در خانه‌اش هستند، هیچ کس به نلسون نزدیک نمی‌شد و او شایعات را نادیده می‌گرفت.

آقای نلسون برای جشن دیگری برای یکی از هفته‌های اول دسامبر با هدف خاتمه دادن به فصل موفقیت‌آمیز دیگری در فوتبال برنامه‌ریزی می‌کرد. این تجدید دیدار با برخی از هم‌تیمی‌های سابق خود بود و بسیاری از آنها اکنون تازه استخدام شده یا برای تیم‌های دانشگاهی مربیگری می‌کردند. او از بهترین بازیکنان تیم دعوت به عمل آورد و آنها نمی‌توانستند در رفتن تامل کنند. جالب خواهد بود و آنها قادر خواهند بود که افرادی را ببینند که خواهند توانست در پیشبرد فوتبال حرفه‌ای خود به آنها کمک کنند.

وعده این مهمانی موجب اختلافاتی در مدرسه شد. برخی از اعضای دانشکده با رفتن پیش مدیر می‌گفتند که این به خاطر غیر حرفه‌ای بودن آقای نلسون است که از این دانش‌آموزان برای چنین جشنی دعوت به عمل آورده است. بعید نیست که جشن از کنترل خارج شود. این اعضای دانشکده از مدیر خواستند که آقای نیلسون را توبیخ  کرده و او را وادارد از دعوت دانش‌آموزان منصرف شود. بقیه احساس می‌کردند که ایده مهمانی گرفتن آسیب‌زا است و ممکن است این امکان را فراهم آورد که برخی بازیکنان ارتباطات مضری ایجاد کنند. گذشته از این، به کسی ربطی ندارد که مربی و بازیکنانش خارج از مدرسه چکار می‌کنند.

ویرایش‎شده

معلم یا دوست؟

بلک‎سیتی، یک شهرک کارخانه‌ای کوچک در شمال ایالت نیویورک است که به لطف صنعت ابزار و مُهرش  شناخته شده است. خانواده‌هایی که در بلک‎سیتی زندگی می‌کنند، نسل دوم و سوم آمریکایی‌هایی هستند که به ‌دستاوردها و سبک زندگی خود که آن را بر شهرک حک کرده‌اند، افتخار می‌کنند. یکی از افتخارات آن‌ها، دبیرستان بلک‎سیتی است که به‎سبب داشتن یکی از بهترین تیم‌های فوتبال مدارس در کشور برای خود شهرتی دست‌و‎پا کرده است. دانش‌آموزانی که در تیم اول فوتبال مدرسه بازی می‌کنند، از شهرت و امتیازات زیادی برخوردارند که ملازم موفقیت‌های تیم است. آن‌ها از جنبه زندگی اجتماعی در شهرک وضعیت خوبی دارند؛ زیرا هواداران هم‌سن‎و‎سال و هواداران بزرگسالی که تعدادشان نیز زیاد است، به آن‌ها اعتماد‌به‌نفس بسیاری می‌بخشند.

ران نلسون ، مربی فوتبال، مردی جوان و خوش‎تیپ و بیست و هفت ساله است که در همان سال فارغ‌التحصیلی از کالج، استخدام شده است. آقای نلسون فارغ‌التحصیل بلک‎سیتی است و در سراسر دوران تحصیل یک هافبک-ستاره در تیم اول دبیرستان بوده است. او در دوره تصدی‌اش به‌عنوان مربی، سنت برنده شدن در مدرسه را نهادینه کرد. آقای نلسون، مربی‎ای پر‌شور و خلاق است و با بسیاری از دانش‌آموزان رابطۀ خوبی دارد. آن‌ها معمولاً با او دربارۀ مشکلات مختلف، از نمره گرفته تا روابط دوستانۀ خود، مشورت می‌کنند. آقای نلسون هم‌چنین در انتخاب کالج و برنامه‌های ورزشی به بازیکنان فوتبال جوانان و بزرگسالان کمک می‌کند و بسیاری از فوتبالیست‌های بلک‎سیتی از‌طریق او برای دانشگاه‌های معروف کمک‌هزینه تحصیلی دریافت کرده‌اند.

سال گذشته گروهی منتخب از بازیکنان فوتبال، ملقب به «حلقه مخفی» با آقای نلسون خیلی صمیمی شدند. آن‌ها معمولاً روزهای شنبه و شب‌های میانیِ هفته را در خانه او می‌گذراندند و بازی‌های فوتبال را از تلویزیون تماشا کرده و یا پیرامون موضوعات اجتماعی بحث می‌کردند. در این جمع‏ها مربی نلسون به بچه‌ها، نسبت به مدرسه، توجه بیشتری داشت.

سخنانی در اداره و میان برخی از افراد دانشکده دربارۀ مناسبات و نوع روابط نلسون با این دانش‌آموزان مطرح شد. شایعات حاکی از این بودند که وقتی دانش‌آموزان در خانه‌اش هستند، مهمانی‌های پر‌سر‌و‌صدا و همراه با صرف نوشیدنی‌های الکلی برگزار می‌کند. البته هیچ‌کس به نلسون نزدیک نمی‌شد و او نیز شایعات را نادیده می‌گرفت.

آقای نلسون برای جشن دیگری در یکی از هفته‌های ابتدایی دسامبر، با هدف خاتمه دادن به فصل موفقیت‌آمیز دیگری در فوتبال برنامه‌ریزی می‌کرد. این تجدید دیداری با برخی از هم‌تیمی‌های سابق بود که بسیاری از آن‌ها اکنون تازه استخدام شده یا برای تیم‌های دانشگاهی مربی‏گری می‌کردند. او از بهترین بازیکنان تیم دعوت به‌عمل آورد و آن‌ها نیز نمی‌توانستند در رفتن تأمل کنند. برای آن‌ها جالب بود که در آنجا می‌توانستند افرادی را ببینند که قادر بودند در پیشبرد فوتبال حرفه‌ای به آن‌ها کمک کنند.

وعدۀ این مهمانی موجب بروز اختلافاتی در مدرسه شد. برخی از اعضای دبیرستان نزد مدیر رفته و گفتند که آقای نلسون به‎دلیل غیر‌حرفه‌ای بودن از دانش‌آموزان برای چنین جشنی دعوت به‌عمل آورده است. بعید نیست که جشن از کنترل خارج شود. این اعضا از مدیر خواستند که آقای نلسون را توبیخ  کرده و او را وادار کند از دعوت دانش‌آموزان منصرف شود. بقیه احساس می‌کردند که ایدۀ مهمانی گرفتن، آسیب‌زننده است و ممکن است زمینه‎ساز برقراری ارتباطات ناسالم در میان برخی بازیکنان باشد. جدای از این، به کسی ربطی ندارد که مربی و بازیکنانش خارج از مدرسه چه می‌کنند.

 

مشتری بعد از انجام سفارش، به طور مشخص موارد زیر را تحویل خواهد گرفت:

 

در طول کار و جهت ارتقای کیفیت ویرایش و ارائۀ کار به بهترین شکل، با سفارش دهنده در تعامل خواهیم بود. فایل اولیه جهت اعمال تغییرات به صورت  word برای  مشتری فرستاده شده و بعد ازتأیید و نهایی شدن کار، در دو قالب  word  و  pdf برای ایشان ارسال می گردد.

    انتخاب جزئیات و ثبت سفارش

    فروشنده‌ی این کاره به مرخصی رفته است.

    سایر کاره های دکتر سبحانی